LG DD147MWWM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DD147MWWM op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Dan 13-04-2017

was in de buitentrommel en slechte (geen) service van LG

Geschreven voor: LG DD147MWWM

Zeer slecht, draait geluidsarm en redelijk schoon echter vanaf de tweede wasbeurt sokken en ander klein wasgoed in de buitentrommel , in de pom en mouwen van hemden afgescheurd omdat die langs de erg ruime manchet in de buitentrommel belanden.

Pluspunten

• stil
  • groot laadvermogen

Minpunten

• was raakt in buitentrommel
  • service van LG bestaat niet

Ruud013 18-08-2015
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Deze machine kan niet hoog centrifugeren met kleine wasjes, loopt de trap af.
Manchet laat los, aftap bij filter is niet bruikbaar.
Filter is bijna niet meer goed te sluiten.
Blijft vuil in manchet achter en daardoor strepen op wasgoed.
Bij het vullen van de machine wordt telkens 1 sec. water ingeladen terwijl het waterinlaatventiel te snel sluit en dat geeft waterslag.
Service is om te huilen, dit wordt uitbesteed aan ZZP-ers
Kortom draak van een machine. LG moet stoppen met wasm.

bertito 25-12-2015

ik heb deze machine ook en had ook strepen op de was, dit is echter geen vuil maar vetluis in de machine die je kwijtraakt met een goede wasmachine reiniger en ook moet je regelmatig op 60C wassen of hoger.

winsdale 29-03-2013
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Ben op dit moment doodziek van deze machine. Heb hem inmiddels twee jaar. Vanaf het begin alleen maar problemen. Zodra ik handmatig zaken aanpas zoals temperatuur centrifugeert hij niet meer. Ben al twee dagen bezig om een was te draaien. Iedere keer stopt de machine en branden alle lampjes. Nu draait hij vijf minuten en gaat dan weer uit. Heb met Zanussi en Wirlpool nooit problemen gehad.

Janja390 22-01-2013
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Apparaat inmiddels 2 jaar in ons bezit, maar dit is absoluut het laatste LG product wat we kopen.
Het merendeel van de problemen is al genoemd, maar nogmaals datgene waar wij problemen mee hebben:
1) waterslag
2) Niet uit te zetten (luid) deuntje bij het aflopen van de was
3) onmogelijkheid om nogmaals te centrifugeren (soms is de was niet droog en willen we nogmaals centrifugeren)
4) Belangrijkste: de was wordt niet schoon. Met namen in de witte was zitten grijze strepen. Er is 3* een (niet) LG monteur voor geweest met alledrie "verschillende" niet werkende oplossingen.
Garantie is voorbij en nu is het (volgens LG) onze fout: wasluis en dat komt omdat we het vloeibaar wasmiddel gebruiken.
Absoluut flauwekul omdat we daar ook zelf aan gedacht hadden en:
al maanden zijn overgestapt op vast waspoeder
2* per jaar met azijn spoelen
2* per jaar met soda spoelen
2* per MAAND op 90 graden wassen
commercieel wasmachine schoonmaak-spul hebben gebruikt
Altijd al het deurtje open houden na het wassen
Altijd al de binnenkant van de wasmachine droogmaken

Oftewel weggegooid geld( en kleding) en op naar een nieuwe (niet LG) wasmachine

moesje44 22-10-2012
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Deze niet eens zo goedkope machine heeft een beroerde waterslag zoals in de andere reviews ook is te lezen. Doet enorm lang over een gewone katoen was, ik geloof bijna 4 uur!
Daarnaast vertoont de was( vooral zwarte en donkere) vaak witte zeepstrepen. Ondanks het lange programma is de was wel schoon, maar ruikt nooit fris. Geen aanrader dus.

J van Dongen 02-07-2012

Wasprogramma's duren erg lang
Was niet schoon
Bij reparatie van het kastje naar de muur gestuurd
Niet aan te raden om deze machine te kopen
Waterslot maakt veel lawaai

P.v.d.Windt 08-07-2012

Toen de wasmachine net nieuw was waren wij redelijk tevreden. Waterslot maakt zorgt bij aanvang van programma inderdaad voor veel lawaai doordat deze kort en vaak achter elkaar water neemt waardoor de waterleiding slaat. Nu de wasmachine een jaar of wat oud is, danst deze de douche uit en trilt het apparaat aan alle kanten. Zelfs de deur maakt een ongelooflijk lawaau van het trillen. Niet kopen!

jaaptaal 25-04-2012
Geschreven voor: LG DD147MWWM

LG geeft bijna tot geen service op de garantie. De monteur die langskomt is niet van LG zelf en als je je klacht meldt, dan krijg je pas na twee dagen een servicebedrijf die je daarna nog eens een heel weekend laat wachten tot er een monteur komt.
Mijn was zat meer dan een week volledig gecentifugeerd in een machine waarvan de deur met geen mogelijkheid open ging. Kleding konden we maar weggooien.

Tessje79 11-01-2012
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Deze machine wast schoner dan mij whirlpool ooit gedaan heeft. Ja oke hij doet er misschien wat langer over ja. Maar ik vind een schone was wel belangerijker, dan de tijd die hij erover doet. Dat slaan in de lijdingen is wel een punt ja, maar ach, ik ben daar nu wel aan gewend. Dat deuntje wat ie speelt als hij klaar is was wel verrassend. Maar ik vind voor dit geld heb je een prima machine. Heb hem nu een half jaar en heb geen spijt van dat ik hem aangeschaft heb!!Ohja die uitgestelde start was wel ff wennen. Want zet je hem op 9 uur uitgesteld, dan is hij over 9 uur klaar!! Ipv dat hij begint over 9 uur. daar ben ik de mist mee ingegaan en sloeg dat apperaat aan om 4 uur snachts ofzo. En wij liggen naast de bijkeuken te slapen, en dan met dat geklap in de waterlijding en het water dat hij pakte( want dat maakt wel best lawaai als hij dat pakt) worden we daar wel wakker van. Dat is trouwens wel jammer, want ik kan de uitgestelde start alleengebruiken als we laat genoeg op bed leggen. Heel gereken soms nog :-)

Jeroen024080 17-10-2011
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Na meerder keren problemen met het was resultaat en met het centrifugeren(trillen en niet goed droog).
Monteur erbij , de schokbrekers en printplaat vervangen. Na dit steeds de zelfde problemen.
Weer met LG gebeld, zeggen:” niet trommel niet te vol doen en minder wasmiddel gebruiken”. Dit gedaan nog steeds vlekken in de was en nog steeds niet droog met 1400 toeren . De was stonk muf en vlekte.
Na 9 maanden een foutcode in scherm: verwijder stekker bel service monteur!!.
Wasmachine deed niks meer!!!
Das wel handig met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen.
LG WEER gebeld , machine moet vervangen worden zijde ze, gezien het onderhoud verleden!!.
Duurt alleen 2 weken voordat we iets weten wanneer de nieuwe machine kan worden besteld.
Dus om de week gebeld (0900 nummer) wisten niks anders te zeggen dat het "in behandeling was".
Ook het personeel van LG sprak slecht nederlands, wat dus lekker communiceert.(niet dus)
Machine bij de It's gekocht, maar die zijn failliet.
Dus ook geen winkel om heen te gaan.
Dus weer bellen met LG weer antwoord weten niks(2e week zonder machine).
Meerdere keren gezegd over gezins situatie met kleine kinderen. Dus lekker wassen bij de buren en schoonmoeder!!.
Na de 3e week weer bellen zegt de LG "de expert heeft de It's overgenomen, probeer het daar maar eens"
Was ik erg boos over na 3 1/2 week zonder wasmachine!! Maar dat maakt LG niks, zeggen ze “u moet rustig blijven, we praten verder als u rustig bent”
Dus Expert gebeld die zijn er mee aan het werk gegaan, ook de situatie thuis uitgelegd(kleine kinderen)en na een paar dagen zeiden ze kom maar met de bon en kun je een vervangende machine naar keus voor aangekochte bedrag uit kiezen!!
Dus erg bedankt Expert voor de goeie service en het meeleven en oplossen van ons probleem!!!.
Meteen weer een Bosch wasmachine terug gekocht en zeker geen spijt van!!!
Dus conclusie : LG nooit meer, nog geen blueray-speler!.(of wat dan ook!)
Want verkopen kunnen ze wel, maar apparaat vervangen....duurt weken of maanden!!!!.

Peter Hendriksen3354 26-07-2011
Geschreven voor: LG DD147MWWM

In de reviews wordt veel geschreven over de waterslag die tijdens het water inlaten wordt gehoord. LG blijkt het programma niet te willen her-programeren. Zelf heb ik de kraan bijna dicht gezet, waardoor er veel minder water/minuut wordt doorgelaten. Hiermee is de herrie geheel verdwenen en hoef ik niet langer bang te zijn de de soldeerkoppelingen in de muur op een keer zullen gaan lekken. Een prima oplossing die niets kost. De duur van de was programma's was al lang en is hier niet merkbaar nog langer door geworden.

Peter Sattva 21-07-2011
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Woon pas een paar jaar aan wal en heb altijd gewassen in wasserettes. Aan wal begonnen met tweedehands, nu eerste nieuwe machine gekocht. Perfect wasresultaat, héél droog centrifugerend en alle 'mins' die ik elders las bleken nonsens. Bij genoeg belading uiterst geluidsarm, bij mindere belading wat meer hoorbaar. Het 'normale' katoen-wasprogramma duurt wat lang, maar "kort katoen" voldoet prima.

peter sattva 16-04-2012

Ik onderschrijf mijn vorige review hiermee.
Kort katoen met de knop intens geeft 'normale' wasduur.
Bij voldoende lading hoor ik hem niet. Van waterslag heb ik geen last, waarschijnlijk door wat dikkere leiding(22mm stand, alleen het laatste stuk is 15mm)
Van het overlopen van de afvoer, zoals die elders wordt gemeld, is niets te merken, de afvoer=40mm.
De oude droger klaarde de klus in 5kwartier, met 7 kilo, terwijl de 5 kilo van de oude machine bijna 2uur nam!

C.C. van Velsen 26-06-2011

---------- update review, 27-06-2011 ---------
Beste mensen,

Het bedrijf was uiteindelijk bereid te luisteren naar de ervaringen van de monteur. En mocht ik deze wasmachine LG DD147MWWM inruilen voor een ander type wasmachine, die niet luidruchtig is tijdens de watertoevoer. Wat me wel van het hart moet is dat de nieuwe wasmachine tijdens het wassen beduidend meer lawaai maakt dan de LG DD147MWWM. In die zin vind ik het dan ook erg jammer dat er sprake was van een programmeerfout! Dat is het enige (noodlottige)nadeel van deze wasmachine!

Met vriendelijke groet, C.C. van Velsen.

---------- 1e review, 08-03-2011 ----------
Beste mensen,

LGDD147MWWM werd me aangeboden als een fluisterzachte machine. Wat schets mijn verbazing dat bij de invoer van water aan het begin van elk programma de wasmachine enorm veel lawaai produceert. Deze wasmachine presteert het om elke seconde water aan te voeren en direct weer af te sluiten. Dat gaat gepaard met een stevige terugslag in de waterleiding zelf. Er zijn drie soorten terugslagen; de redelijk zachte, de harde en de enorme harde terugslag. Bij de delicate was bijvoorbeeld komen er in 11 seconden 11 terugslagen en bij de katoenwas op 40 graden komen er eerst 5 harde slagen in 5 seconden, even een vrije watertoevoer goddank, en dan weer 6 minder harde slagen in 6 seconden, weer even vrije watertoevoer, en dan weer 4 heel harde slagen in 4 seconden.

U begrijpt wel dat ik 's nachts niet langer kan wassen met deze - overigens prachtige - wasmachine vanwege klachten van de buren. 's Ochtends vroeg kan ik ook niet wassen, want dan wordt de rest van het gezin wakker van de harde terugslagen die galmen in het huis. Zelfs bij het monteren van een heel goede terugslagdemper blijven deze lawaaierige klachten bestaan. U begrijpt het al dat ik monteurs liet komen, die het één en ander verwisselden zonder resultaat.

Nu verscheen vandaag eindelijk een monteur, die me wist te vertellen dat niets te doen is aan deze 'stotterende waterinname'; Bij deze reeks zit het in de software.In mijn wijk heeft deze monteur bij meerdere mensen hetzelfde probleem geconstateerd. Het ligt dus aan een programmeerfout van de LGfabrikant. Ik mag deze lawaaierige wasmachine niet inruilen. Dit heeft als consequentie dat ik alleen binnen bepaalde uren kan wassen. Fluisterzacht? Nee dus.

Taco2011 26-01-2011
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Wij hebben deze machine nu 2 maanden in het bezit.
De wasresultaten zijn goed en de mogelijkheden voldoende. Het korte was programma is +/- 75 minuten
In onze ogen een prima prijs/kwaliteit verhouden.

Belangrijk voor mensen die deze machine op een houten vloer willen zetten, dit lukt niet zonder aanpassing.
Wij hebben na veel uitproberen een betonnen plaat gestort van +/- 100kg op de dragende balken. Nu is het probleem verholpen en draait de machine perfect.

Machine gekocht bij Bemmel & Kroon. Hier zijn wij netjes en profesioneel geholpen, ook de aflevering is zeer vriendelijk !

Romer 22-11-2010
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Heb erg veel spijt van mijn aankoop.

Wasresultaat is prima
Wastijden ongelooflijk lang
Als hij eenmaal draait is hij redelijk geluidsarm maar voordat het zover is pompt hij in stoten water waardoor alle verwarmingsbuizen in huis gaan trillen. 's nachts draaien is dan ook niet wenselijk omdat we allemaal wakker worden hiervan. Daarnaast kun je geen vloeibaar wasmiddel gebruiken wanneer je de tijdklok inschakelt omdat hij gelijk na het aanzetten de was gaat wegen waardoor het vloeibare wasmiddel al door de was gemengd wordt en zo een aantal uren staat.
Het muziekje wat afgespeeld wordt bij het aanzetten en wanneer hij klaar is, wordt al vrij gauw bijzonder irritant. In de gebruiksaanwijzing niet kunnen vinden hoe ik dit uitzet.

Kortom, ook al geef ik vrij hoge cijfers voor het wasresultaat, de mogelijkheden etc, meer dan een 4 kan ik er niet voor geven.

ge1955 08-01-2012

De kraan een beetje dicht draaien kan helpen. Ik heb een waterslagdemper aan de wasmachinekraan gezet.Gekocht bij Praxis. Kost rond de 35 euro.
Het gebonk in de leidingen is helemaal weg.

Sonja 1956 08-11-2010

---------- update review, 08-11-2010 ----------
Kreeg op 3 november zowaar een telefoontje van LG i.v.m mijn klacht. Overigens zou ik mail krijgen, maar nee...Het was een zeer nette computerachtige telefoniste die tot 3 keer toe een verhaal over hoe je moet wassen afstak...hetgeen ik ook 3 keer probeerde uit te leggen dat het daar niet aan lag ( zie review )
Ze reageerde eigenlijk niet op hetgeen ik zei, uiteindelijk vertelde ze dat dit verhaal haar als opdracht was gegeven...
Met andere woorden, nu zijn we nog nergens...misschien krijg ik nog een telefoontje dat nergens op slaat...Zo kunnen we nog jaren doorgaan.
De machine heb ik bij gebrek aan moed maar gehouden.
Heb nog een eigenschap ontdekt, er komt soms een vreemde geur uit de machine, de geur van hete rubber of zo..
We wachten af...

---------- 1e review, 20-10-2010 ----------
Ben nogal teleurgesteld over deze machine,( die ik korter dan een week heb ) de motor maakt een diepe bromtoon die voor mij onaangenaam is.Maar het ergste is de lange wastijd, witte was duurde 2 uur 52 minuten.De syntetische 2 uur 15 .De machine was zeker niet vol ! En de was zeker niet vuil, gewoon lakens en handdoeken, kleding gewoon fleece.Dat het schoon is mag dan ook wel.Overigens is de centrifuge wel stil en de was droog.
Heb nu al 3 telefonische rondjes langs de winkel, producent en 2 reparatie-servicepunten gemaakt, maar het komt er op neer dat het zo hoort !De machine denkt namelijk, nou dat kan ik anders heel goed zelf.!Heb over de lange wastijd nu klacht neergelegd bij LG en wacht op antwoord.
Overigens twijfel ik dus ook of ze nu zo veel zuiniger zijn met water en elektra !
Maar het ziet er naar uit dat ik maar 2 mogelijkheden heb, het accepteren of de machine omruilen als de winkel dat ook accepteerd.
Ik ben er zo verdrietig van, ik mis mn oude siemens die na 15 jaar de geest gaf enorm.Die was in 1 uur 45 klaar met de witte was.
Heb geen idee welke ik nu zou moeten kiezen want ze hebben nu bijna allemaal fuzzi of de motor op de trommel.

Wordt vervolgt.

mordo 02-11-2010

---------- update review, 02-11-2010 ----------
Om het verhaal compleet te maken. De machine was dus total loss na een maand gebruik en van de serviceorganisatie van LG hoef je niet veel te verwachten. Na 2-3 weken van het kastje naar de muur te worden gestuurd door de LG servicedesk (ene afdeling verschuilt zich achter de andere) heeft BCC adequaat ingegrepen en ons een vergelijkbare machine van Bauknecht aangeboden. Toen die een dag later werd geleverd, belde LG op of wanneer ze de vervangende machine konden bezorgen. Ik gaf aan dat het niet meer nodig was en dat wij nu de Bauknecht hadden waarvan akte. Boodschap was kennelijk niet door LG opgepikt want de volgende dag belde weer iemand anders van LG, of we een afspraak konden maken voor de levering van.... Kortom nu een Bauknecht en er zeer tervreden mee.

---------- 2e review, 09-10-2010 ----------
Tja, wat kan ik ervan denken...na wat aanloopproblemen met de afvoer, viel het op dat de machine helemaal niet zo stil was. Centrifugeren met een geluidsniveau van rond de 100dB totdat ik iets in de machine hoorde afbreken! Dat kon gewoon niet goed zijn en dat bleek ook toen de monteur kwam. Bleek dat een van de balansgewichten (blokje beton) die aan de trommel vast hoort te zitten losgekomen was en los in de machine met de centrifugerende trommel meeliep en de boel van binnen heeft verwoest. Resultaat machine total loss. Nu maar wachten op gepaste actie van BCC.

---------- 1e review, 25-08-2010 ----------
Gezien de reacties ongetwijfeld dik in orde. Bij ons was er echter een probleem nog voordat we hem enigzins konden beoordelen. De afvoer kon het water niet snel genoeg afvoeren zodat het terugkwam en de vloer opliep. Rioolservice is gekomen en hebben de complete afvoer plus riool gereinigd/ontstopt. Hielp vreemdgenoeg niet, machine pompt water kennelijk zo snel weg dat een standaard (met zwanehals) afvoer het niet kan bijbenen. Oplossing was de zwanehals verwijderen en direct op riool aansluiten middels een dichte verbinding. Nu werkt het wel. De vorige wasmachine kon wel met de normale afvoer uit de voeten. LG pompt kennelijk erg krachtig het water weg..

panman 28-07-2010
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Als 1e scheelde €100,= met andere machines. Zal net in de actieperiode gevallen zijn..... want op dat moment moet je toch een nieuwe.

Positief:
* Is dat de deur helemaal open kan, dus 180 graden zodat je niet steeds tegen de deur aan komt met vullen.
* Instelling is zeer eenvoudig en lekker simpel.
* Hij is stiller als mijn vorige die 20jr oud was.
* Hij beschikt over alle extra's die de duurdere wasmachines ook hebben zoals balanssysteem en fuzzieintelligence wat het schuim in de trommel in de gaten houd en overloopbeveiliging.
* Beschikt over een handwasprogramma, kunnen kledingstukken met het handwassymbool op het waslabel toch in de machine gewassen worden.
* Geeft 1 melodietje als hij klaar is en daarna niet meer.
* Stelt automatisch het aantal toeren en themperatuur in, wat eventueel met de knop bij temp of centr. aangepast kan worden.

Het enige jammer is dat hij de tijdsduur niet aangeeft, maar je staat ook niet op de minuut bij je machine.

LINDA1971hwk 27-03-2010
Geschreven voor: LG DD147MWWM

Fijne machine vooral een grotere trommel. In begin weegt de machine de was en draait dan een paar keer rond. Dan af en toe een waterspuitje voordat de was ECHT begint. Op kort katoen draait hij in 5 kwartier de was schoon en bijna droog. De wasdroger heeft ook minder draaitijd nodig(scheelt ook weer in de kosten). Witte was op gewoon katoen is hij met 2 uur klaar.
Centrifugeren maakt net zo veel geluid als bij de oude machine (15 jaar)Geeft met een mooi melodietje aan dat de was klaar is. Schakelt zelf het warmte element uit op moment dat spoelprogramma gaat beginnen. Wanneer helemaal klaar gaat de stroom er helemaal af.
Jammer dat je niet kan lezen hoe lang de machine nog bezig is. Maar dat is, tot nu toe, alles.

TB19 02-02-2010
Geschreven voor: LG DD147MWWM

In eerste instantie waren we niet op de hoogte gebracht van de lange duur van de wasprogramma's waardoor mijn vrouw dacht dat de machine kapot was. jammer dat er geen klop op zit die de tijd aangeeft die nog rest. ER zijn slechts 3 lampjes met de omschrijving 3h, 6h en 9h. Ze branden als hij aan het wassen is, spoelen en centrifugeren.
Ik vond het jammer dat mijn vrouw de machine omgeruild heeft omdat ze vond dat de programma;s te lang duren. In het begin was het ook vreemd dat de machine enkele keren ronddraait zonder dat er water wordt getapt. De verkoper legde ons later uit dat dit te maken had met het wegen van de was. Er zijn maar 8 programma's, wat de bediening erg eenvoudig maakt. Alleen jammer dat je niet alleen kunt centrifugeren, je moet ook spoelen.